Monday, March 25, 2013

KEPENTINGAN DETOX TOKSIN DALAM BADAN

 'Saya dah makan macam-macam supplement untuk kulit saya yg berjerawat ni.. tapi still takde perubahan gak, nape ye?'

HAA.. kenapa ye? jom baca tentang detox..
Mengapakah detox penting?
Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dindig usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Herb-lax is the most effective, gentle colon detox and cleanser. It contains 9 herbs and is recommended to take before going on your supplement program.... which helps to pull the toxins and poisons out of your system. If you want to use as a laxative, use at night, and if your are looking for a body purifier,take with your meal. remember that your colon knows only to do one thing and that is to absorb. It does not know the difference between good nutrients and toxins, so it will keep reabsorbing good and bad. To avoid body pollution, keep your colon clean and healthy. Remember all disease starts in the colon. So lets keep things moving,........ and in the end..... everything will come out fine!

 

[TESTIMONIAL HERB LAX]


"Detox, Masalah sembelit, Perut Meragam..."
Sebenarnya sebelum saya mengenali shaklee saya seorang yang sangat sukar untuk membuang air besar. Adakalanya dua tiga hari baru saya membuang. Kesannya muka saya berjerawat termasuklah jerawat batu yang sangat besar, berkudis, senang demam dan migrain yang teruk. Setelah mengenali Shaklee saya mengambil beberapa supplement untuk membuang toksin iaitu Herb-lax untuk mencuci usus dan menyingkirkan semua toksin. Alhamdulillah memang berkesan"
 credit to kak hadhatina
Kalo berminat.. anda boleh sms/whatsapp sy 0172044124
atau email ke familyiman@gmail.com

Wednesday, March 6, 2013

Vitalea Multivitamin yang hebat

Siapa tak suka makan vitamin?
Saya!! tapi itu dulu la...
sekarang saya suka makan vitamin..
bila saya tahu saya kebaikan makan vitamin..
especially multivitamin..
sehari makan sebiji mulitvitamin dah cukup! multivitamin ni macam vitamin asas la..
kalo orang buat rumah perlukan tiang sebagai asas..
so kalo kita nak sihat, multivitamin la sebagai asas nye..
Kenapa saya cakap camtu?
sebabnya ialah....
multivitamin ialah makanan sel dan multivitamin dapat memenuhi ruang-ruang kosong nutrien diperlukan badan kita.

Kenapa saya pilih Shaklee? Padahal berlambak jenis multivitamin yang terdapat di dalam pasaran.. nak murah ada, nak mahal pun ada...

  1. Multivitamin Shaklee telah disokong oleh 7 Kajian Klinikal.
  2. Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memlihara sel-sel baru.
  3. Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vitalea dihasilkan .
Tahukah anda, perkataan 'Vitamin' diperoleh daripada apa???

Vitalea Shaklee adalah multivitamin dan multimineral yang PERTAMA dicipta di DUNIA iaitu pada 1915 oleh Dr Forrest C. Shaklee. Asalnya ia dikenali sebagai Vitalize-MIneral dan dipendekkan sebutan kepada 'VITAMIN'. Maksudnya disini perkataan VITAMIN itu sendiri berasal daripada Shaklee. (Best nye)
Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vitalea.
Setiap tablet mengandungi 30 Nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah.12 Vitamin dan 7 mineral penting sebagai mana yang disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.
credit sini
Vitalized mineral dalam bentuk cecair 1915

Dr. Forrest C. Shaklee tengah tersengih kat labnye..
ni la pencipta Vitamin.

Ini lah sebab saya memilih Multivitamin brand Shaklee.. sudah lama terbukti dengan ujian klinikal yang banyak. so, pilihan anda yang bagaimana? berminat nak cuba?

boleh hubungi saya..
nor seri aizat 0172044124

Tuesday, March 5, 2013

Fungsi Vitamin B complex

Apakah makanan yang mengandungi zat B sebenarnya?
 
Antara makanan yang mengandungi vitamin B ialah gandum, daging, susu, kacang hijau, ragi, beras, telur, buah-buahan, gandum, ragi, hati, ikan, ginjal, kentang manis dan sebenarnya banyak lagi. Namun kita perlu tahu bahawa vitamin B yang LENGKAP atau nama lainnya ialah B Kompleks terdiri daripada lapan (8) vitamin B.
sumber vitamin B
Apakah B Complex ?
B complex terdiri dari kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu thiamin (B-1), riboflavin (B-2),niacin(B-3),pantothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic acid (B-9) and cobalamin (B-12) dan Biotin.
Apa kebaikan vitamin B complex sebenarnya?
  • Mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, 
  • Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, 
  • Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, 
  • Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, 
  • menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.
Apa kelebihan vitamin B complex Shaklee?
 
Selain lengkap dengan lapan kumpulan vitamin B , vitamin B Complex Shaklee dilengkapi dengan Sistem penyerapan Boaktif Berpaten. Lebih tepat lagi asid Folik, iaitu sejenis vitamin B tidak dapat diserap dengan mudah. Namun begitu Shaklee telah menghasilkan suatu selaput asid folik yang unik ntuk menjadikan zat tersebut lebih mudah diperolehi dan digunakan dalam badan.Teknologi berpaten ini adalah ekslusif bagi Shaklee. 
Secara ringkasnya Vitamin B yang lebih baik mempunyai ciri2 berikut :
  • § Sistem penyerapan bioaktif berpaten
    § Kesemua lapan jenis vitamin B yg diperlukan termasuk Biotin
    § Peningkatan penghantaran zat
    § Tablet mudah ditelan
Siapa sebenarnya yang perlu B complex?
Semua individu perlukan vitamin B terutama mereka yang
  • Terdedah kepada sinaran matahari
  •  Terdedah kepada tekanan kerja dan beban kerja yang banyak
  •  Mereka yang mempunyai sakit kencing manis , tekanan darah tinggi, migraine
  •  Mereka yang tidak dapat focus dalam pekerjaan yang dilakukan.
  •  Mereka yang hendak menjaga kecantikan tubuh badan
  •  Mereka yang nak nampak cantik dan muda
  • Mereka yang mengandung dan menyusukan anaknya
  • Wanita yang mengambil pil perancang
Maka, jika anda mempunyai kekangan dalam memastikan pengambilan vitamin B yang lengkap, cubalah amalkan pengambilan suplemen B Complex...

Istimewanya ESP kerana Protein soya Non-GMO

Rasanya ramai yang dah kenal ESP Shaklee.
Harini ini saya nak cerita pula tentang ESP Shaklee yang mmg popular di kalangan pengguna.

Apakah kelebihan ESP Shaklee berbanding minuman soya lain?
  • ESP  menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh kita perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting. 
  • Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.
  •  Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones 
  • Soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO).  
  • Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dengan shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti 
 ProdukGMO boleh menyebabkan penyakit Kanser, Allergic, dan Toxic. So, berhati-hati ketika hendak membeli produk protein berasaskan soya. Ini kerana terlalu banyak produk protein berasaskan soya di pasaran. Perhatikan label sebelum membeli. Jangan terikut-ikut dengan trend dan memilih yang terlalu murah.


NON-GMO soya
Saya memilih ESP sebagai minuman harian saya. Nak tau sebab ape?  Sebab ESP menjadikan kulit cantik, halus,gebu,berseri, anjal.ESP membantu menghilangkan parut jerawat di mukaESP memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda.

Setiap kali memegang kulit muka.. saya dapat rasakan kulit yang lembap tak seperti dahulu, kering dan kusam.. Alhamdulillah.. saya telah temui apa yang terbaik untuk diri saya dan keluarga.. Anda bila lagi?

Try a glass of ESP today and you will ask for more.Better late than never. Jadi buatlah pilihan bijak memilih protein dari sumber soya Non-GMO


  

Monday, March 4, 2013

Ostematrix

 Memandangkan bulan ini ialah promosi Ostematrix.. sy ingin share kan kepada anda tentang keistimewaan ostematrix dalam menghindari penyakit osteoporosis.




Kalsium dan Vitamin D yang mencukupi sepanjang hayat yang merupakan sebahagian daripada diet yang seimbang berupaya mengurangkan risiko osteoporosis. Sebagai tambahan bagi membina tulang dan gigi yang kuat, nutrisi yang terdapat di dalam OsteMatrix berupaya:
  • Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal*
  • Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf*
  • Menolong mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah eradang dan kemurungan.*
perbezaan antara tulang yang biasa dan yang sudah mengalami osteoporosis

perubahan tulang mengikut peningkatan usia
OsteMatrix Membekalkan:
  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
Kaplet bersalut yang mudah ditelan
  • Sajian harian hanyalah sebanyak empat kaplet. Untuk hasil yang lebih baik, ambil dua biji kaplet, dua kali sehari berserta makanan.
Bayangkan kalsium sebagai batu-bata dalam proses pembinaan tulang-temulang yang kuat dan sihat. Batu-bata ini akan lebih kuat dan lebih seimbang jika digabungkan bersama mortar. Mortar mengandungi vitamin D, magnesium, boron, zink, tembaga dan mangan.
Dengan gabungan nutrisi ini, kalsium mendapat sokongan yang diperlukan untuk membina tulang yang kuat ketika anda muda serta meminimumkan kereputan tulang ketika anda tua.
Pengambilan hanya dua kaplet OsteMatrix sahaja berupaya menghasilakan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras kalsium darah yang disukat dalam suatu tempoh 12 jam. Bagi membolehkan badan kita menggunakan kalsium untuk membina dan memelihara kekuatan tulang, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu.
***Pengambilan kalsium sepanjang hayat juga diet yang seimbang serta senaman yang teratur berupaya mengurangkan risiko osteoporosis.