Thursday, March 15, 2012

first trial... seri muka

semalam saye demam n selsema.
tp dah janji dengan diri sendiri..
nak cuba bt kuih seri muka.
so dgn bdn yg tak bape sihat tu...
ku gagahi jua....

eleh.. sebenarnye bila dah semangat nak buat tu.. mesti buat punye la....
kalo ikutkan nak gi blaja bt popiah kat citra klasik....
tp dah cancelkan sebab demam....
duk umah takpe bt keje sket....


kalo ikutkan kelmarin lagi nak bt..
tp tibe2 takde gas lak...
so kene tangguh keesokkan harinya...

resepi seri muka ni sy blaja di citra klasik dulu........
taun lepas...
tp baru skrg nak cuba bt....

hubby dah warning awal2.. dia tak makan sgt seri muka...
dia ckp dia mungkin makan 2 sudu jek...
huhu.. sedeh beb bila dia ckp camtu..
tp sy ckp nak bg babysitter iman..
dia kata terpulang....

mmg rs down je bila dia ckp camtu...huhu
tp isterimu ini tak akan putus asa......haha


akhirnya.... setelah berhempas pulas dengan perah santan bagai...
kejap2 bukak tudung pengukus... kejap2 check.
biasalah tu org yg taktau nak sabar....

siap jua seri muka ku yang berseri2..
takleh nak tunjuk kat sini.. sbb tak ambil gambar memandangkan hp ku yg antik dan camera yang rosak....
so sory utk sape2 yang teringin nak tgk gambar seri muka ku...
hak2


yang penting... suami ku dah makan 3 ketul seri muka ku.... siap puji sedap.....
hehehe....

buat dgn kasih sayang mmg jadi sedap! haha

Wednesday, March 7, 2012

Iman dijangkiti HFMD.....

HFMD.. bermaksud hand foot mouth disease....

Sungguh tak sangka... iman dijangkiti HFMD...
kejadian bermula dengan iman demam sgt kuat...
malam kejadian.. mmg iman tolak taknak minum susu nenen.. ibu try bt susu formula
iman taknak gak....
so byk kali iman menangis dan meragam malam tu.... sampai ayah kena dukung iman bg iman diam sikit.. sian ayah n iman....

soknye...hubby dpti ade bintik2 di kaki iman.... so kami decide bwk iman gi klinik annur..
bila sampai sana... bintik2 iman ilang... so kami tak leh nak tunjuk bintik2 tu kat doktor...
doktor hnya bg ubat demam....

malam tu.. iman nangis2 lagi.... mmg taknak minum susu....
pagi tu ibu tgk kaki dan tangan iman ade bintik2 merah... byk ok!
so... pagi2 tu kami bwk iman gi klinik annur lagi...
kali ni mmg doktor sahkan iman dijangkiti HFMD...
sbb doktor tgk tangan iman ade bintik2 merah...
doktor ckp... kalo campak.. bintik merah takde di tangan...
dia check lak mulut iman... mmg ade merah..
sbb tu la iman taknak makan...sbb dah ade ulser dlm mulut
kalo kite org dewasa pun tak lalu makan bile ade ulser...
ape tah lagi baby....

doktor nasihati sy supaya jaga iman dan jgn hantar ke umah babysitter
so......ibu iman terpaksa la amik CRK yg ciput..
cikgu2 dpt CRK 7 hari je staun..
so tolak 3hari tinggal la 4 hari je lagi....
takpe la iman.... janji iman sihat......
ibu sanggup berkorban....


so.. di rumah mmg sy kena pantau iman....
kena bersihkan brg permainannya..
selalu tukar baju.. sbb sejak kena jangkitan ni.iman selalu keluarkan air liur...
air liur tu yg bahaya...
bila kena org lain boleh bt jangkitan kepada org lain lak....
stiapkali tukar pampers kena basuh tangan ngan sabun........
bekas airnya perlu dicuci sentiasa...


harini hari ketiga iman rehat dirumah...
makin aktif..bintik2 pun makin kurang...
cuma dia cirit2 lak.... dah la taknak makan langsung...
tu yg ibu risau...
ibu buat sup..iman taknak
bg isi ikan pun taknak
roti- luah balik
nestum kegemaran iman pun iman makan sikit je...
huhu
risau tul ibu...

harap.. iman cepat sembuh..... dan tak jangkit kepada org lain lak....
sbb sok ibu nak kena gi sekolah dah....huhu....