Sunday, April 15, 2012

14 - 15 April 2012

Weekend ni takde ape yg best...
Hari sabtu kena present kat depan semua cikgu sekolah bekenaan dengan PBS..
ape itu pbs?
PBS tu Pentaksiran Berasaskan Sekolah.. merupakan transformasi dalam pendidikan negara...
bermula tingkatan 1 tahun ni PBS telah dilaksanakan sepenuhnya...
no more stress on student, parents
but stress more to teachers....
haha...

lepasni takkan ade PMR... so skor yang cikgu bagi tu la yang akan dorang bwk dari tingkatan 1 ke tingkatan 3...


berbalik ngan weekend saye...
pas je balik dr sekolah hari sabtu tu....
sy merajuk ngan hubby...
haha....

so malam tu tak gi la mana2...sbb merajuk punye pasal...haha...
selalunye bwk iman jalan2 malam kat dataran masjid putra....
main2 belon...
so hari sabtu jadi hari kemas umah...


hari ahad lak... pagi2 gi pekena roti canai... pegi tempat feberet hubby....
mase dok mengandungkan iman pun duk pegi sana la...
then gi giant lak beli buku rujukan untuk mengajar...
makan tengahari kat giant...
boleh kira ngan jari la.. sebulan ni berapa kali saye masak...huuu..

aritu kata nak berjimat...
tapi tahla...
balik sekolah jadi letih sgt...
kdg2 je sempat masak...

abg lak setiap malam ade ngajar tuisyen...
so mmg terkejar2 nak siapkan masakan...
baik beli je...huhu.... tapi tak lalu gak sbnrnye asik makan masakan kedai je....huk3


skrg ni sy join aerobik..
konon nak kuruskan badan...(ade org marah sy..sbb cakap nak kuruskan badan...huhu)
sy juz amik hari selasa je...
mmg best sgt...
ilang stress..rase segar sket badan bila keluar peluh...
yang best nye gi ramai2 ngan kawan2 sekolah... sume pompuan.. tempat lak privasi.. takde laki..
bleh pakai baju sendat n seluar fit.. ala legging gitu... ahha...
masing2 tengok bentuk badan masing2 yg montel2... kah3..
tapi tu yang boleh jd semangat tu....
nak tengok perubahan diri....=)
ramai yg kata sy tak perlu gi aerobik sbb bdn dah kecik... huhu
tak semestinya aerobik utk kuruskan badan..
aerobik utk sihatkan badan...
dah lama tak exercise...
serius rasenye pas kawin takpenah gi exercise....

korang lak camne? ape yg korang buat utk keluarkan peluh dan sihatkan badan?



Tuesday, April 10, 2012

Cuti 11/4

Hari ni cuti.. sempena pertabalan agong.
masuk harini iman tak sihat sbb HFMD lagi...
ni kali kedua...
taktau la.. jangkit daripada sape...
anak jagaan BS pun ade sorang lagi dijangkiti HFMD....
so iman duk umah je la skrg....
ayah iman lak sibuk di padang permainan sbb ade Program Titian Kasih LEP 3.. Program surau dekat umah ni untuk eratkan hubungan sesama penduduk di LEP 3 ni...
dari jauh dengar la suara sorakan org ramai...
cam best je...

tapi apakan daya....
takut nti anak org lain lak dijangkiti HFMD...
baik duk umah je....

Friday, April 6, 2012

Rumah

Alhamdulillah... gaji naik 13%....
so... insyallah....
rancang nak beli umah sebelah ni....
moga ada peluang dan ada kebajikan di situ.....

ibu sy pesan....
gaji naik... sedekah jgn lupa....