Thursday, April 18, 2013

Kurus secara sihat dengan cinch shake

Menyentuh soal turunkan berat badan, ramai yang berpendapat kurus lebih baik dari gemuk. Dari satu sudut, ya ia memang betul. Obesiti mengundang banyak masalah kesihatan.
Tapi bila seseorang dah mengalami masalah obesiti dan berhasrat nak kurus dengan cepat, kadang-kadang kehendak itu menjadikan dia bertindak sendiri untuk hasil yang dramatik.
akibatnya satu diet plan yang tak sihat.

Apakah diet plan yang tak sihat?

  • Kurang lagi mengurangkan nutrisi
  • SUkar untuk diikuti
  • Kesan yang terlalu lambat
  • Bahan-bahan yang tidak selamat
  • Memperlahankan metabolisma

Cara Diet yang BAHAYA!

  • Kebanyakan cara berdiet menyebabkan anda kehilangan lemak nda jisim otot.
  • Kehilangan jisim otot amatlah kritikal kerana ia memperlahankan metabolisma – badan mampu membakar kalori dengan kadar rendah.
  • Sekiranya berhenti berdiet, badan tidak mampu membakar kalori seperti sebelumnya, jadi badan akan naik semula.
  • Ini dipanggil kesan yo-yo.

Apakah Cinch?

 

Cinch dikuasakan dengan Leucine:
  • Menjaga otot
  • Membakar lemak
  • Menurunkan berat badan dengan mengurankan lemak

Apakah leucine:

  • Sejenis asid amino
  • Memberikan rasa kenyang
  • Memberi isyarat kepada tubuh untuk mengekalkan dan membina otot
  • Menyokong kadar metabolik dengan menjaga otot

Kenapa Cinch Shaklee?

Cinch dihasilkan oleh doktor2, nutritionist dan saintis Shaklee. Program CInch adalah berdasarkan lebih dari 100 jurnal yang diterbitkan dan laporan klinikal untuk setiap bahan-bahannya.

Data Klinikal dari Pilot Study yang dijalankan selama 12 minggu:

  • Kehilangan berat badan sebanyak 15.4 pound (dalam 7kg)
  • Saiz pinggang turun hingga 4.1 inci
  • Jisim otot kekal
Jika anda memilih untuk diet cara sihat, pilihlah yang mempunyai ciri-ciri di atas. Alang-alang kurus, biarlah kekal kurus dan kekal sihat.

Kesuburan suami dan isteri

Assalamualaikum..
isu  kesuburan mungkin menjadi isu sensitif bagi sesetengah orang.. siapa yang tak mau anak kan? semua orang inginkan anak untuk melengkapkan kehidupan mereka.. segala usaha telah dilakukan.. namun jangan putus asa.. teruskan berusaha dan berdoa dan terus berdoa..

saya ingin membantu kawan-kawan untuk berikhtiar mendapatkan cahaya mata.. sekiranya berminat sila lah baca apa yang saya nak katakan dibawah ini.. =)

credit to Mommy Lyna untuk info ini~*
Ketidaksuburan adalah keadaan yang mana seorang wanita gagal hamil selepas melakukan persetubuhan tanpa sebarang alat pelindung (protection), walaupun semasa ovulasi dalam tempoh setahun atau lebih, dan ketidakmampuan seorang wanita untuk meneruskan kehamilan hingga cukup bulan (keguguran).

Kegagalan mendapatkan zuriat merupakan isu serius bagi sesetengah pasangan, yang mana ia mungkin membawa kepada makan hati malah membawa kepada perceraian!
Ketidaksuburan biasanya ditujukan kepada wanita. Tidak! Kerana 40% dari kes ketidaksuburan dilaporkan berpunca dari wanita. Mengejutkan kerana 40% kes berpunca cari lelaki! Manakala 20% lagi adalah kedua-dua pasangan tersebut.

Punca wanita tidak subur:
  • Kegagalan berovulasi, atau menghasilkan telur (ovum). Ini berkaitan dengan ketidakseimbangan hormon.
  • Terdapat halangan dari ovum yang dihasilkan di ovari untuk bergerak ke uterus. Ini biasanya disebabkan oleh endometriosis, cyst, terdapat jangkitan, atau ketumbuhan pada bahagian berkenaan (tiub falopio).
  • Penyakit berkaitan kelamin.
  • Penyakit berkaitan masalah pelvik.
  • Merokok.
  • Pengambilan kafein yang berlebihan.
  • Terlalu gemuk atau terlalu kurus.
  • Faktor usia (Tahap kesuburan semakin menurun apabila seorang wanita mencapai umur 35 tahun).
Punca lelaki tidak subur:
  • Bilangan sperma yang sedikit (low sperm count)
  • Sperma kurang cergas
  • Sperma yang tidak sempurna
  • Sekatan pada saluran semen
  • Pemakaian seluar dalam yang ketat menyebabkan bahagian testis menjadi panas dan menurunkan tahap penghasilan sperma.
Punca kedua2 lelaki dan perempuan tidak subur:
  • Kesan dari tekanan perasaan, sakit jiwa dan pelbagai masalah berkaitan emosi.
  • Pendedahan terhadap punca radiasi.
  • Pencemaran contohnya disebabkan oleh racun (rumpai, serangga, etc) dan sebarang racun lain.
Vitamin-Vitamin Untuk Tingkatkan Kesuburan:
  1. Vitamin E - membantu menstabilkan hormon reproduktif pada kedua2 lelaki dan wanita.
  2. Zinc - meningkatkan tahap testosteron dan bilangan sperma pada lelaki.
  3. Vitamin C - Berperanan dalam pembentukan sperma.
  4. B Complex - Memberi ketenangan jiwa dan menstabilkan hormon.
Bagi yang ingin mencuba vitamin bagi meningkatkan kesuburan, saya cadangkan kedua2 suami isteri mengambil set A yang terdiri dari Vita Lea (multivitamin), B Complex dan Vitamin C, ditambah dengan Vitamin E. Untuk lelaki, tambah satu lagi pengambilan zinc bagi membantu tahap kesuburan anda.


Di samping itu. kurangkan minum dan makan dari sumber kafein sekiranya anda penggemar kopi, berhenti merokok dan berendamlah dengan air sejuk, kerana berendam air panas boleh merencatkan penghasilan sperma.


Sila dapatkan nasihat doktor pakar sekiranya anda mahu mengambil sebarang ubat untuk subur atau menjalani rawatan kesuburan. Saya doakan pasangan suami isteri yang sah dipermudahkan untuk mendapatkan cahaya mata dan bahagia bersamanya :)

sekiranya berminat sila lah hubungi saya 0172044124 Nor Seri Aizat...
 kita berusaha namun Allah menentukan segalanya~~

Tuesday, April 9, 2013

Vitamin untuk hilangkan migrain..

Migrain!! sakit kepala!! 
Aduhh... memang tak tertahan sakitnya! sampai rasa nak hantuk-hantuk kepala kat dinding...
Siapa pernah alaminya??
jom kita baca info tentang migrain / sakit kepala ni..=)
Sakit kepala adalah gelaja biasa yang berlaku kepada sesiapa sahaja. Biasanya sakit kepala dibahagikan kepada 3 kategori:
  • Sakit kepala kerana tekanan
  • Sakit kepala kerana sinus
  • Sakit kepala kerana migrain 
Sakit kepala tekanan adalah disebabkan oleh tekanan atau stress yang dihadapi oleh seseorang, samada tekanan mental atau fizikal. Jiwa dan pemikiran yang tertekan, tegang, berkecamuk, boleh menyebabkan sakit kepala. Tekanan pada otot-otot di sekitar leher, kepala dan kulit kepala juga boleh menyebabkan sakit kepala. Ia juga boleh berlaku apabila seseorang itu mengalami perubahan secara tiba-tiba contohnya dari kawasan redup, tiba-tiba masuk ke kawasan panas, dan sebagainya.
Sakit kepala sinus ialah disebabkan oleh keradangan sinus yang dihadapi oleh seseorang. Sakit kepala sinus biasanya menyerang dalam kadar sekejap tapi menyengat.
Manakala jenis sakit kepala yang ‘paling popular’ ialah kerana migrain. Setakat ini tiada penyebab rasmi yang dikatakan sebagai punca migrain, namun saintis telah mencadangkan beberapa penyebab migrain:
  1. Kekurangan zat dan nutrisi
  2. Faktor keturunan
  3. Kesan dari pengambilan ubat-ubatan
  4. Wanita yang mengalami haid atau pra-haid
  5. Terlalu banyak mengambil kafein
  6. Mengamalkan makanan yang mengandungi MSG dan nitrat
Biasanya penderita migrain akan diberi ubat tahan sakit, ubat tahan muntah dan sebagainya bagi mengawal kesakitan mereka. Bagi penderita migrain yang teruk, mereka diberi dos dadah yang agak tinggi agar dapat melalikan sistem badan mereka dari kesakitan yang ditanggung.
Pengambilan ubat-ubatan boleh mendatangkan risiko terhadap kesan jangka panjang kepada kesihatan.
Oleh yang demikian, memilih alternatif dengan pengambilan supplement natural adalah langkah terbaik bagi mengatasi masalah migrain.
Kenapa supplement lebih baik dari ubat? Kerana ia diperbuat daripada bahan makanan, dan merupakan ekstrak daripada makanan2 yang membekalkan nutrient harian. Berbeza dengan ubat yang diformulasikan di makmal daripada jenis dadah dan sebagainya.

Supplement/vitamin untuk migrain:

 

 Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.
Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

B Complex

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang mograin, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.
Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda kena lah jaga makan. begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti dan sebagainya. Dan timbagkan tentang mengambil vitamin/supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.

credit to mommy lyna..=)
 
Boleh hubungi saya untuk membuat pesanan.
Nor Seri Aizat 0172044124 /familyiman@gmail.com
id shaklee 859015

Monday, April 8, 2013

Hari yang sibuk tak sempat nak pam susu..

Assalamualaikum...
harini mmg hari yg sangat sibuk..
memandangkan sy merupakan guru bertugas di sekolah.. kena dtg awal ke sekolah..
keluar awal, tapiii. jem teruk berlaku di persimpangan berhadapan dengan Giant seri kembangan..
sy mengambil masa 25 minit lebih untuk sampai ke sekolah.
fuhhh...
sampai2 je terus ke tapak perhimpunan selepas thumb print.

Kena bg ucapan guru bertugas lg..
haha.. yg paling lawaknye boleh lak sy tersyasyul cakap.
"Puan Sharifah Noor bin Abas"
haha...
budak2 terus gelak berdekah2..
tahhape la dorang ni...
sabo je la..

lepas je perhimpunan terus ke kelas.. sampai la kul 1.05 pm... non stop kelas.. berenti pun waktu budak rehat...
nak ke kantin pun tak sempat!!! huhu

habis je waktu mengajar ade lak mesyuarat sampai kul 2.30pm.
waaa... cik B dah mengeras.. sakitnye..
tak sempat pun nak amik masa nak pam...

sampai je rumah terus pam susu..
hambik. 17oz sy dpt perah susu...

pelik.. tp benar...
walaupun tak makan nasi.. sy still bertenaga..
Nasib baik sy sempat minum ESP + Milo sebelum ke sekolah...
lebih bertenaga, tak lapar..

saya ni kalo lapar.. badan jadi letih sgt. tp yg paling teruk... emosi tak dapat kawal... haha...
ade je yg nak kena marah nti...
'bila perut kenyang, hati pun manyak senang woo' hihi

ESP mmg pilihan kita yg sentiasa sibuk sehingga tak sempat breakfast...=)
Siapa yg belum cuba ESP, cuba la.. pasti tak rugi....
kulit pun makin cantik, lembap je..
yg sy dpt rasa, pori2 sy yg terbuka luas.. semakin mengecil.. =)

sejak sy balik ke sekolah selepas cuti bersalin 3 bulan... ade cikgu2 yg tegur sy nampak lebih lain..
kulit makin cerah... kembang semangkuk la sy kejap.. tak rugi minum esp hari2.. tahan 2 bulan lak tuu 1 canister ESP.. berbaloi2..





sekiranya nk dptkan esp

boleh hubungi saya 0172044124


Friday, April 5, 2013

Vitamin untuk pelajar.. lebih fokus dan kuat ingatan

Mungkin ramai yang tak tahu ttg vitamin shaklee yang khas untuk kesihatan dan kecerdasan otak pelajar.. opps.. bukan aje pelajar je boleh amik.. kite yg dah makin tua ni.. elok juga ambil utk tak cepat lupa ingatan.. hehe..

Apa kata kita beri anak-anak atau adik beradik kita yang masih belajar dengan supplement shaklee yang ternyata asli tanpa unsur bahan kimia.. 
 

Di dalam set ini terdapat:
Mealshakes
Omegaguard
Lecithin 
B complex
 
Jom kita tengok apa yang ada utk set pelajar ini..

Mealshake



  • Sangat bagus sebagai sarapan pagi kerana ia mengandungi nutrien lengkap untuk memberi khasiat kepada pelajar.
  • Ibu-ibu yang kesuntukan masa untuk menyediakan sarapan boleh memberikan Mealshake kepada anak mereka menu sarapan pagi.

Omega Guard

  • Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. 
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
  • Shaklee OmegaGuard TM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard TM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
  • Dalam bahasa yang mudah pengambilan Omega Guard dapat membantu kita untuk meningkatkan kecerdasan otak, mudah mengingati dan lebih fokus.
  • Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. 
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
  • Shaklee OmegaGuard TM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard TM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
  • Dalam bahasa yang mudah pengambilan Omega Guard dapat membantu kita untuk meningkatkan kecerdasan otak, mudah mengingati dan lebih fokus.


B Complex

  • Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang).
  • Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu pelajar berfikiran positif sentiasa (mood baik dan ceria) bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik pemikiran & daya menumpuan akan lebih baik. 
  • Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam.


Lecithin

  • Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. Soya lecithin merupakan sumber utama kolina.
  • Lecitin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine.Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dan lain-lain. 
  • Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.30% otak adalah terdiri daripada lecitin, manakala 70% lemak di hati adalah lecitin.
  • Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Vitamin ibu mengandung dan anak pintar!

Ibu Hamil sangat perlu mengambil vitamin tambahan supaya dapat menyokong zat dan nutrisi harian yang didapati dari menu harian untuk menampung keperluan ibu dan anak. 



Ramai wanita dan ibu hamil tersalah anggapan multivitamin dan vitamin-vitamin untuk ibu hamil membuatkan sazi bayi lebih besar sewaktu melahirkan.

Anggapan ini tidak besar sama sekali. Sebenarnya, pengambilan vitamin tambahan sangat penting sewaktu ibu sedang hamil untuk membina sel-sel darah baru bertujuan untuk mencegah kekurangan darah sewaktu bersalin.
Pengambilan vitamin untuk ibu hamil yang lengkap dengan omega 3 dan asid folik juga sangat penting untuk tumbesaran dan untuk pekembangan sel-sel otak bayi dan menjadi pintar.
Vitamin tambahan ini sewajarnya diteruskan hingga selepas melahirkan kerana bermanfaat memulihkan rahim dengan lebih cepat, memberi kekuatan segera dan juga mempercepatkan pengeluaran susu ibu yang lebih berkualiti.

Vitamin Ibu Hamil

1. Vitalea Iron Formula - multivitamin dan multimineral, tingkatkan sistem imun
2.  B Complex  - termasuk asid folik untuk perkembangan sistem saraf dan saraf tunjang 
                              bayi yang normal
3.  Vitamin C - untuk kesihatan kulit, rambut, kuku dan mata
4.  Ostematrix -untuk keperluan tulang mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D, mengelakkan loya.
5.  ESP/ Mealshake  - Sumber soy protein non-gmo (penting untuk perkembangan otak 
                                        bayi)dan tenaga tambahan


Set untuk trimester 1
Set untuk trimester 2 & 3

Sape taknak anak pandai kan? sediakan anak anda dari dalam kandungan dengan omega3 yg mengadungi DHA dan EPA yang lengkap. Dapatkan OMEGA GUARD! 
                                       Dapatkan set hamil SEKARANG..=) 
 


Walaupun telah melahirkan atau sudah lama melahirkan, seorang wanita patut mengambil vitamin tambahan sepanjang hidup mereka untuk mengekalkan tahap kesihatan yang optima.
Tambahan cara berpantang orang melayu yang sangat menitikberatkan soal makan, hingga mengabaikan jumlah zat dan nutrisi yang sepatutnya diperlukan oleh ibu dan anak. Anak adalah amanah dari Allah yang perlu kite jaga sebaik mungkin
 
DAPATKAN KONSULTASI PERCUMA DARIPADA SAYA..
NOR SERI AIZAT SHAKLEE DISTRIBUTOR ANDA!
0172044124..

HARGA PROMOSI MENANTI ANDA.. =)