Our Journey

Our Journey

Friday, April 5, 2013

Vitamin ibu mengandung dan anak pintar!

Ibu Hamil sangat perlu mengambil vitamin tambahan supaya dapat menyokong zat dan nutrisi harian yang didapati dari menu harian untuk menampung keperluan ibu dan anak. 



Ramai wanita dan ibu hamil tersalah anggapan multivitamin dan vitamin-vitamin untuk ibu hamil membuatkan sazi bayi lebih besar sewaktu melahirkan.

Anggapan ini tidak besar sama sekali. Sebenarnya, pengambilan vitamin tambahan sangat penting sewaktu ibu sedang hamil untuk membina sel-sel darah baru bertujuan untuk mencegah kekurangan darah sewaktu bersalin.
Pengambilan vitamin untuk ibu hamil yang lengkap dengan omega 3 dan asid folik juga sangat penting untuk tumbesaran dan untuk pekembangan sel-sel otak bayi dan menjadi pintar.
Vitamin tambahan ini sewajarnya diteruskan hingga selepas melahirkan kerana bermanfaat memulihkan rahim dengan lebih cepat, memberi kekuatan segera dan juga mempercepatkan pengeluaran susu ibu yang lebih berkualiti.

Vitamin Ibu Hamil

1. Vitalea Iron Formula - multivitamin dan multimineral, tingkatkan sistem imun
2.  B Complex  - termasuk asid folik untuk perkembangan sistem saraf dan saraf tunjang 
                              bayi yang normal
3.  Vitamin C - untuk kesihatan kulit, rambut, kuku dan mata
4.  Ostematrix -untuk keperluan tulang mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D, mengelakkan loya.
5.  ESP/ Mealshake  - Sumber soy protein non-gmo (penting untuk perkembangan otak 
                                        bayi)dan tenaga tambahan


Set untuk trimester 1
Set untuk trimester 2 & 3

Sape taknak anak pandai kan? sediakan anak anda dari dalam kandungan dengan omega3 yg mengadungi DHA dan EPA yang lengkap. Dapatkan OMEGA GUARD! 
                                       Dapatkan set hamil SEKARANG..=) 
 


Walaupun telah melahirkan atau sudah lama melahirkan, seorang wanita patut mengambil vitamin tambahan sepanjang hidup mereka untuk mengekalkan tahap kesihatan yang optima.
Tambahan cara berpantang orang melayu yang sangat menitikberatkan soal makan, hingga mengabaikan jumlah zat dan nutrisi yang sepatutnya diperlukan oleh ibu dan anak. Anak adalah amanah dari Allah yang perlu kite jaga sebaik mungkin
 
DAPATKAN KONSULTASI PERCUMA DARIPADA SAYA..
NOR SERI AIZAT SHAKLEE DISTRIBUTOR ANDA!
0172044124..

HARGA PROMOSI MENANTI ANDA.. =)

No comments:

Post a Comment