Our Journey

Our Journey

Monday, May 20, 2013

Pengalamanku bersama Shaklee

saya mula mengenal shaklee dulu lagi..
masa ibu dan ayah dikunjungi oleh anak sedaranya yg jual shaklee...
masa tu sy kecik lagi...
tak tahu ape yang ibu ayah beli...

masa saya bersalinkan iman...
saya tidak ambil sebarang vitamin..
saya makan jamu yg dibuat sendiri oleh opah saya..
arwah opah saya mmg dari dulu lagi bt jamu, kapur boros (sapu seluruh badan untuk memanaskan badan ibu), minyak sapu utk ibu dan anak, dan juga tuam untuk anak..
mmg serba lengkap!
mmg saya tak beli set bersalin daripada luar.. homemade!
hihi

saya makan jamu selepas anak dah tak ade kuning( jaundis)
mmg pahit.. siap makan dgn madu lagi!
ada juga hari2 yg saya lari drp makan jamu.. =P

masa tukang urut datang rumah. masih lagi saya ingat, saya berjalan sangat2 perlahan.
bila dia suruh baring.. saya jerit sakit... sebab kat bawah tuu... sakit sangat.. huhu
saya tengok muka kakak urut tu.. cuak!
hihi. sori kak... mmg sakit...

hari-hari berikutnya baru la saya ok sket.. tapi still kena jalan perlahan2..

masa saya berpantang.. saya lambat buat stok EBM.. (stok susu)..
saya rasa hari keberapa belas baru saya mula bt stok..
sbb sy ingatkan lambat pun takpe..
tunggu breast keras baru mau perah..
baru la terhegeh2 pam..

akhirnya... bila nak masuk sekolah.. mmg stok saya dalam freezer nampak banyak...
tapi, bila setiap hari guna ebm..
tak sampai 2 bulan dah habis sume EBM saya..
sedih2...
dulu bangga sangat dapat penuhkan freezer.
padahal, sekejap je habis..

tapi.. saya tak putus asa.
saya teruskan pam. waktu tu saya di sekolah lama, ade pantry.. so kunci pintu pantry dan pam.
susu saya cukup2 je..
ade satu ketika.. suami saya terpaksa datang ke sekolah untuk ambil susu yg saya baru perah untuk beri kepada iman...
pengasuh pun duk cakap.. iman lapar tak cukup susu...
mmg saya stress...!

kemudian, ade sahabat saya mely cuba approach sy dengan produk shaklee...
eh, macam penah dengar je shaklee ni!
ok la try la..
waktu tu ade trial set.. sy pun try la trial set dulu...
mmg susu jadi banyak..
cuma kena minum air byk2 dan kerapkan pam...
alhamdulillah..cukup untuk iman..

waktu puasa, mmg dugaan bagi saya..
susu mengurangkan dirinya =P
saya try ambil ESP dan Performance Drink (PD)..
mmg tak letih masa puasa..
susu pun masih meriah.

sejak hari itu saya mmg puas hati dengan shaklee.. terutamanya set menyusu..
tanpa saya sedar... kulit muka saya menjadi bersih dan lembap..
adik saya pernah tegur..
'kulit hang jadi cantik sebab hang ambil vitamin shaklee kot'
hehe..

semenjak itu..
saya menjadi pengguna setia shaklee...
tanpa ragu sebab shaklee merupakan syarikat yg dah establish lebih drp 50 tahun..
setiap produk di lakukan penyelidikan dengan dana yang begitu banyak..
produknye tiada unsur tak halal dan yang pasti tiada dadah..
produknya sentiasa natural...

mesti kita nak pilih yang terbaik kan?
saya mmg yakin dengan shaklee
sbb shaklee natural, berkesan dan selamat...

semenjak saya mengandungkan adam (anak kedua)..
sepenuhnya produk shaklee...
hb saya sentiasa tinggi 12 ke atas..
doktor pun puji dengan bacaan hb saya...
saya lebih bertenaga..

adam yang lahir saya rasa sangat mudah..
kulitnya bersih dan putih..
orang kata makan soya kulit anak jadi sensitif..
tapi dengan ESP.. kulit adam jadi bersih dan cantik..
sebab ESP non GMO soya...

saya berpantang dengan shaklee..
luka cepat sembuh dan saya cergas 'tak seperti orang berpantang' kata adik saya.

stok susu saya pun banyak.. Alhamdulillah..
saya mula pam dan membuat stok pada hari ke 5 berpantang...
saya sudah beli satu freezer utk letakkan stok susu saya...
saya harap saya dapat menyusukan adam sepenuhnya sehingga 2 tahun...
amin... =)


ahh... panjangnye cerita..
lain kali saya cerita lagi...

sesiapa yang berminat nak tahu lagi tentang shaklee dan produk bersalin dan menyusu shaklee.. boleh contact saya terus ye! 0172044124 seri aizat..
boleh add saya di fb Nor Seri Aizat

No comments:

Post a Comment